Srbija u 15. veku p.n.e. - Mir Kurgana i Starosedelaca
Dinastija
kojoj je pripadala kraljica Eisna (Ravijojla), vladala je ovim kraljevstvom još
od 1900. Godine pre nove ere. 500 vekova vlasti ovu dinastiju zovu još i
Bronzani, zbog njihovog uvođenja upotrebe bronze i otkrića same bronze.
No
već početkom 15. Veka p.n.e. Kurganska plemena počinju da napadaju kraljevstvo
prodirući sa severa (kod današnjeg Kijeva) – i ma koliko su Amazonke pružale
otpor, ova plemena su bila uporna. Eisna je davala sve od sebe kako bi
zaštitila svoj narod – organizovala je najbolje ratnice da brane granice, kao i
gradove; sveštenice su se okupljale svako veče uz molitve i ponude prizivali su
duhove i bogove kako bi im pružili snagu da se odupru neprijateljima. Ratnice
su postajale sve slabije i umornije, zalihe hrane i lekova su polako nestajali,
a sveštenice gubeći snagu upotrebljenu u ritualima počele su da se
razboljevaju.
Jedno
jutro stigla je vest na dvore Eisne da je visoka sveštenica boginje Einere
izgubila život žrtvujući svu svoju snagu. Kraljica besna i uplakana otrčala je
do svetog oltara (bonolita koji se nalazio na svetom mestu u okviru grada) u
vrisku i očaju molila je sve bogove za pomoć, kako je sama počela da gubi snagu
i nadu. Te noći u snu joj se javi vizija oltara na koji sveštenice donose vola
i žrtvuju ga puštajući krv na oltar, zatim ga spaljuju i uz muziku i vino,
zajedno sa svim šamanima jedu meso spaljenog vola, piju i orgijaju, dok najviši
sveštenici besomučno prizivaju bogove. Probudila se pokrivena znojem i suzama,
takav prizor do sada nije videla jer takva praksa nije još postojala u sklopu
kulta bogova. I još jedna stvar joj nije bila jasta, zašto se vesele ako je
kraljevstvo pod napadom neprijatelja!? Otišla je do svoje sestre Danojle,
proročice i ispričala joj je svoj san. Danojla pogledavši u sveto proročko
jezerce u pećini odgovori Eisni: „Sestro moja, bogovi su ti odgovorili na
molitvu – žrtvuj vola na svetom oltaru i uz pir i orgije slavi velike bogove –
i snaga bezbrige daće moć tvojim ratnicama i sveštenicama da sačuvaju narod od
neprijatelja“. Zbunjena neočekivanim odgovorom, skupi hrabrost i prizove se
pameti da ma koliko nešto njoj izgledalo groteskno, ipak mora biti urađeno.
Kraljica
skupi najviše sveštenstvo i prenese im poruku bogova, da sve bude spremno u
noći punog meseca – nek pozovu starešine sela i gradova, nek pozovu šamane i
ratnice – te noći neka su svi slobodni da čine sve što im je volja u pesmi igri
i ljubavi nek slave bogove, nek jedu meso žrtvovanog vola, nek piju vino i
pevaju ime boga Paka. I u miru kasnije to postade tradicija – dvaputa godišnje,
u proleće i u jesen slavio se festival uz žrtvu, vino, pesmu, igru i vođenje
ljubavi u čast boga Paka, i zvao se Paktitia. Kasnije ove običaje prihvataju
Tračani, a od njih i Grci i Rimljani i nazivaju ih Bahanalije ili Dionizijske
Misterije. Ovakvi običaji separativno održali su se i dan dans širom evrope u
mnogim tradicijama od Rusalskog Transa, preko Poklada do promajskih praznika i
lokalnih fešti. Istinu za volju, magična moć ovog rituala dala je snagu svima i
poraziše Kurgane u bitci na Koganu (Karpatima), i tako osiguraše mir u sledećih
2 godine.
Dve
godine posle vratiše se Kurgani i to u većem broju pod vođstvom kneza
Karabazmosa. Na svojim monjima galopirali su kroz sela noseći baklje i paleći
kuće. Očajna i furiozna Eisna, zbunjena napadima ode još jednom kod Danojle.
Danojla
pogleda u knjige starostavne, i proročanstvo izgovori sestri svojoj kraljici:
Na
proslavi boga Paka, pred poslednju žetvu, dana kada svetlo i tama budu
ujednačeni, i mesec bude mlad, zagrmeće iz vedra neba i dve krune će se sresti
kraj svetoga kamena. I dok budeš hodila ka kamenu svetome, prićiće ti siromašna
musava devojčica, i zagrliti tvoje skute, nemoj je terati jer ti ona sreću
donosi. I kada budeš prižila ruku onome kojeg si do sada zvala neprijateljem i
kamen će grom udariti i to će narodu sreću, mir i izobilje doneti za narednih
400 godina...
Zbunjena
proročanstvom, u besu napusti odaje Danojle, otrčala je na najviši vidik
(Veliki Štrbac) kako bi videla šta se dešava na obroncima njenog kraljevstva. U
daljini viele su se horde kurgana na konjima koji su nosili baklje i snažne
amazonke koje pešaka, na konjima i jelenima idu istima u susret. U jednom
momentu orao slete na rame Eisne ispustivši kamen ispred nje. Segne se kraljica
da ga pokupi i na njemu vide čudne simbole. Znala je da je to nekakva poruka,
ali sama nije razumela jezik na kojem je poruka napisana. Pitala je šamana
Fineja šta poruka kaže. Šaman joj odgovori – „Kurganski knez želi mir, poziva
te da u miru povučeš vojsku i da se sastanete kraj oltara, starog kamena“. U
tom momentu seti se proročanstva Danojle, sada joj je bilo jasno.
Bio
je to dan uoči velikog praznika Paktitia, kasno poslepodne, sunce još nije ni
zašlo, kraljica u pratnji najbližih podanika, šamana, vračara, proročica i
Amazonki krenula je ka starom kamenu. Lagano pela se planinskim putem dok je
njen narod prepun nade i molbom za milošću u očima gledao kraj puta, videla je
u daljini kurgane koji je čekaju na konjima. I dalje je bila skeptična, imala
je osećaj kao da joj je to sam kraj. Pre nego što je ušla u svete gaje priđe
joj musava devojčica pocepanih skuta i zakliče „spasi nas majko“ – sa suzama u
očima sagne se da pomiluje devojčicu dok joj je u glavi odzvanjalo Danojlino
proročanstvo. Popela se dalje do starog kamena i stala ispred kneza
Karabazmosa. Gledala ga je u oči očekujući prelog mira. Počeo je govoriti na
svom jeziku dok je šaman prevodio „Lepa kraljice, dolazimo u miru, što je bilo
bilo je, zakopajmo ratne sekire. Moj narod dolazi sa hladnog severa, gde zemlja
više ne rađa, gde naša čeda gladna plaču. Daj nam zemlje da svoje gradove
postavimo ovde i rame uz rame sa tobom dišemo isti vazduh. Moja vojska će te
braniti, moji ratnici će štititi svako čedo od svih nasrtljivaca. U tu čast
donosimo ti ovaj sveti metal koji i kamen može seći. I kunem ti se na mir barem
500 godina“ Eisna i dalje vođena Danojlinim avetom bez mnogo razmišljanja
pristane i pruži Karabazmusu ruku, u tom momentu grom iz vedra neba udari u
kamen, a Karabazmusov konj od straha gurne ga bezuspešno i kopito mu se ureza u
kamen. To joj je bio poslednji znak da to što je upravo učinila nije ništa
loše.
Eisna
pozva Kneza da se pridruži slavlju, jer imaju šta slaviti, bogovi su im najzad
osigurali mir. Te večeri Eisna obeća Karabazmusu svoju drugu po starosti kćer Rodopu
za njegovog sina Borusa, i tako i zakopaše sekire za duže vreme.
Ovaj
dobađaj ostao je zapamćen u narodu još dugo. Krabazmusova vojska neustrašivo je
štitila svakog pripadnika naroda od svih nasrtljivaca, i njegovi podvizi bili
su naširoko poznati. Priče su postale bajke, a bajke legende opevane u epskim
pesmama. Kako su vremena prolazila narod je menjao jezike, a i imena samim
junacima. Tako je Eisna i postala vila Ravijojla, a karabazmos prvo Tračanski
Heros Karabazmos, pa zatim i Kraljević Marko. Ravijojla je Markova posestrima,
kamen je i dan danas poznat pod imenom markov kamen.
S
obzirom da je drugu kćer dala za princa Boreusa, prva kćer Eisne, Andresila bila
je sledeća na tronu, posle Eisnine smrti. No kako je dogovor bio pruženje
utočišta Kurganima Eisna im podari zemlju južno od Stare Planine, da nasele i
obrađuju zemlju. S obzirom da su Kurgani doneli svoje običaje i verovanja koja
su dosta bila siromašna nasuprot već razvijenom društvenom sistemu u carstvu
Eisne, samo su sjedinili običaje i verovanja. Eisninim carstvom vladao je matrijarhat
dok su Kurgani živeli patrijahalno, no u samom dogovoru nastupilo je vreme
jednakosti, jednom verovatno za narednih 3.000 godina u našem društvu, no sama
tradicija matrijahata živeće sa starim anrodom sve još barem 2.000 godina.
Nastaviće se...
U Nastavku:
- Religija Kurgana i Stara Tradicija
- Borejsko Kraljevstvo i Hiperboreja (Andresilino Kraljevstvo)
- Smrt Eisne i Večni san Karabazmosa
- Narod kralja Heimosa
Odlomak iz knjige „Buđenje Boginje“
M.N.
No comments:
Post a Comment